[Jderobot] Paquetizado debian de librerías externas

Luis Roberto Morales lr.morales.iglesias en gmail.com
Mie Nov 6 10:13:25 CET 2013

Hola,
he visto lo de NiTE y me ha dado por leer la licencia del mismo [1] donde,
entre otras cosas, hay un punto que pone:

c. You shall not (and shall not permit third parties to): (a) integrate the
NITE with any products other than the Authorized Hardware; (b) distribute
the NITE in any manner; (c) use or make available the NITE pursuant to an
open source license; (d) modify the NITE; or (e) change, obscure or delete
any proprietary notices or legends which appear in the NITE.  You
understand and agree that under no circumstances will You (or will You
allow distributors, resellers or agents to) distribute stand-alone copies
or versions of the NITE.

No se si he entendido mal o me he saltado algo, pero ¿hacer un paquete
descargable de NITE no podría ser considerado "distribución de NITE de
alguna forma" y, por tanto, una violación de licencia?

Un saludo,
Roberto

[1] http://www.openni.org/nite-licensing-and-distribution-terms/